Online marketing SEO tips en trends

SEO tips en trends.

Simpel uitgelegd komt het erop neer een webpagina zo te optimaliseren op relevante trefwoorden en combinaties van trefwoorden zodat de pagina hoger komt te staan in de organische of natuurlijke zoekresultaten wanneer op die welbepaalde zoektermen wordt gezocht. Daarnaast is ook een doorgedreven technische update noodzakelijk, zodat de webpagina naast inhoudelijk sterk ook perfect gecodeerd is.

Het verkrijgen van waardevolle links vanop andere liefst betekenisvolle websites is ook een belangrijke factor, die alleen maar zorgt voor een stevigere basis. Met de juiste aanpassingen wanneer nodig kan een webpagina alleen maar opwaarts klimmen binnen de zoekresultaten!

Zoekalgoritmes veranderen heel geregeld, blijven bijwerken is dus absoluut de boodschap, en een goed zoekmachineoptimalisatie bedrijf weet dat steeds te doen.

Blijf met je SEO ook in 2016 goed scoren. 

Mobiel is geen toekomst, maar het heden! Een webdesign dat zich aanpast aan mobiele apparaten zoals tablets en smartphones is al lang geen toekomst meer. Als je in 2016 geen responsive of adaptive website hebt, dan loop je bezoekers mis. Het gebruik van mobiele apparaten stijgt de komende jaren exponentieel.

  1. Lange zoektermen: Lange zoektermen scoren sneller en hoger in Google. Deze zoektermen zijn gerichter, converteren beter en bevatten minder concurrentie.
  2. Mobiel is een pré: een responsive of adaptive webdesign is tegenwoordig een pré. Steeds meer bezoekers bekijken websites vanaf een mobiel apparaat. google heeft een grote voorkeur voor websites die zich aanpassen op mobiele apparaten zoals smartphones en tablets.
  3. Killer content is king: Niet zomaar wa content, Maar echte killer content die bezoekers spontaan gaan delen! Content gecreëerd voor bezoekers en niet voor zoekmachines. Te denken aan checklists, uitgebreide stappenplannen, handleidingen, video's, e-Books, ...
  4. Inzetten op semantiek: Google gebruikt semantiek om de exacte contect en betekenis van woorden te leren. Semantische code ofwel structured data wordt toegevoegd aan een website.
  5. Interactie stimuleren: Interactie en reactie van bezoekers is zeer belangrijk! Het zorgt voor een binding met de bezoeker.
  6. Lokale seo: Bedrijven die zaken dien met consumenten kunnen niet meer om lokale SEO heen. Zowel consumenten als bedrijven zoeken massaal lokaal en regionaal. 45% van alle consumenten zoekopdrachten zijn van lokale aar. 80% daarvan vonverteert en leidt uiteindelijk tot aankoop.
  7. Denken in ontwerpen: In plaat van keywords. Lange uitgebreide webpagina's scoren over het algemeen hoger in Google. Webpagina's van wabsites in de top 3 van Google bevatten gemiddeld meer woorden dan websites op de 9e en 10e positie. Daarnaast hebben lange webpagina's een groeter kans op backlinks en sociale interactie.
  8. Online reputatie: Website en brand reputatie is en blijft de belangrijkste ranking factor voor SEO. Zonder een goede reputatie zal een website noot op de top van Google bereiken.
  9. Geliefd worden: "Google only loves you when everyone else loves you first" - Wendy Piersall